Jupiler lanceert unieke, filmische BELGIUM reclamespot op nationale televisie

Rode Duivels, Broers Borlée, Red Flames, bondscoach Martinez en een aantal Belgische supporters spelen zij-aan-zij de hoofdrol in de FIFA Wereldbeker reclamespot.

BRUSSEL – Nadat Jupiler vorige maand na een succesvolle aankondiging uit de rekken verdween en vervangen werd door BELGIUM, lanceert de brouwer vandaag in een tweede fase een extra lange, filmische video op TV en Online. Het is de allereerste keer dat een Belgische reclamespot voor de FIFA Wereldbeker naast Rode Duivels ook diverse andere sporthelden en zelfs supporters uit heel België in beeld brengt. De reclamespot toont een minuut lang een sterke, positieve boodschap over eenheid en trots. De video moet  alle Belgen inspireren om samen achter onze de Rode Duivels te staan, zonder onderscheid tussen wie ze zijn, waar ze precies vandaag komen of waarin ze geloven.  De spot duurt 1 minuut, dubbel zo lang als gebruikelijk, en zal geruime tijd op nationale televisie te zien zijn. Volgens de brouwer is ook dit de rol van een partner van de Rode Duivels en de FIFA WereldBeker 2018: samen waarden als eenheid en diversiteit promoten en iedereen verenigen voor een hoger doel.

-  Bekijk hier de reclamespot -

- Version Française -

Voor het eerst spelen niet alleen de Rode Duivels, maar ook diverse  andere Belgische atleten als het vrouwelijk voetbalteam van de Red Flames, de broers Borlée, bondscoach Martinez en een aantal Belgische supporters, zij-aan-zij de hoofdrol in de FIFA Wereldbeker reclamespot. “Allemaal zetten ze hun eigen identiteit opzij en herhalen vol trots de #WEAREBELGIUM-boodschap. Het is de allereerste keer dat de campagne voor FIFA WereldBeker 2018 in België andere atleten dan de Rode Duivels opvoert. Als brouwer doen we een beroep op de ganse natie en laten we bewust de vele Belgische sporthelden samen met de nodige emotie, passie, Belgische trots en verbondenheid, de hoofdrol spelen,” zegt Arnaud Hanset, AB InBev Directeur Marketing West-Europa.

Partnerrol

Volgens de brouwer is ook het promoten van waarden als eenheid,  trots en diversiteit de rol van een partner van de FIFA WereldBeker 2018. “Als Belgisch bier en als deel van het Belgisch erfgoed starten we met ons bier BELGIUM en dit filmpje een beweging. We eren onze Belgische trots en de Rode Duivels in het bijzonder. We zijn blij dat we op deze manier kunnen bijdragen aan meer verbondenheid en verdraagzaamheid,” aldus Hanset.

Extra lang BELGIUM reclamefilmpje

De brouwer gaat zoals eerder gekondigd all the way: de video is langer dan een gewone commercial en volgt ook niet het traditionele stramien. De reclamespot voor Belgium, die vanaf vandaag twee weken in volledige versie op televisie komt, kreeg een heel moderne en dynamische touch. “We zijn blij dat we met deze unieke reclamespot en uiteraard ons bier de Belgen trots kunnen maken en allemaal samen supporteren voor de Rode Duivels. We stimuleren een Belgische trots waarin heel velen zich zullen herkennen,” besluit Hanset.

Over Jupiler

jupiler.be