Jupiler loves Tomorrow

Ondernemen met oog voor toekomst van bedrijf en planeet

Net zoals vorig jaar wil Jupiler de hoeveelheid afval en zwerfvuil op DreamVille, de camping van Tomorrowland in Boom, doen dalen met behulp van recycle kits die uitgedeeld worden aan de festivalgangers. Er werd dit jaar ook een gloednieuw recycle-project op touw gezet, onder het motto "Don't waste tomorrow, love tomorrow". Het recyclage initiatief, dat plastic afval omvormt tot leuke Jupiler flesopeners door middel van 3D printing, is tijdens het festival te bezoeken in DreamVille naast de Recycle Club.

Vorig jaar werkte Jupiler al samen met Tomorrowland, OVAM en FostPlus om iedereen op de DreamVille-camping een recyclingpakket te bezorgen met een blauwe zak voor PMD, een grijze zak voor restafval en een stempelkaart voor de Recycle Club. Wie gesorteerd afval inleverde, kreeg stempels en maakte kans op mooie prijzen, zoals tickets voor Tomorrowland 2017. De ambitie van dit initiatief, dat deel is van het 'Love Tomorrow' platform, was om de 38.000 DreamVille-kampeerders afvalbewuster te maken en om hen te leren sorteren. Het was opvallend hoe positief het pakket onthaald en gebruikt werd. De hoeveelheid afval en zwerfvuil op DreamVille daalde vorig jaar met respectievelijk 15 en 40 procent dankzij de verspreiding van de recycle kits. Dat, in combinatie met het enthousiasme van de recyclage teams op de campings, maakte dat het initiatief een groot succes werd.

Ook dit jaar worden de recycle kits ter beschikking gesteld van de kampeerders. Afgelopen weekend werden circa 25.000 kits verdeeld en werd er ongeveer 20.000 kg zuiver PMD ingezameld op DreamVille. Daarbovenop zet Jupiler, dankzij een partnership met Tomorrowland en “The One Project”, ook een nieuw recyclage initiatief op touw. The One Project is een 360° platform dat plastic afval omvormt tot nieuwe, nuttige objecten door middel van 3D printing. Ter illustratie worden er live, met behulp van een 3D printers en vooraf gerecycleerde PET, Jupiler flesopeners in het karakteristieke Tomorrowland design gemaakt. Het project zal tijdens het festival te bezoeken zijn in de Dreamville, naast de Recycle Club, met als doel het bewustzijn van festivalgangers omtrent recycling te vergroten. Kampeerders kunnen het proces van A tot Z volgen en krijgen een gratis gerecycleerde flessenopener.

Bij AB InBev zetten we onszelf volop in voor een schonere wereld. Daarom legden we onszelf de ambitieuze doelstelling op om tegen eind 2017 wereldwijd onze verpakkingen te verminderen met 100.000 ton. "Dit doen we onder andere door op festivals zoals Tomorrowland meer afval na consumptie te recupereren," stelt Dimitri Van Loock, Marketing Manager Jupiler Benelux. "Via projecten zoals deze wil Jupiler bijdragen aan een betere toekomst voor bedrijf én planeet".

Benieuwd naar het resultaat? Maak een afspraak via het nummer +32 0479 92 44 41 om de Recycle Club op zaterdag 28 juli te bezoeken en ontdek er hoe plastic gerecycleerd kan worden tot leuke Jupiler flesopeners!

Step 1 - Drinking a Jupiler

Step 2 - Collecting used plastic cups