Jupiler wint Digital Dominance Award 2016

Populairste biermerk van de belg verkozen tot meest toonaangevende consumptieproduct online

Jupiler viel vanavond in de prijzen op de eerste Belgische versie van de Digital Dominance Awards. Meer dan 120 merken over verschillende industrieën zoals voeding, retail, telecommunicatie, bank & verzekeringen, utilities en consumentengoederen werden vergeleken en gerangschikt op basis van hun aanwezigheid op digitale media. Voor die laatste categorie kwam Jupiler dus als winnaar uit de bus. De awardceremonie vond plaats in Chalet Robinson in Brussel. Een Jupiler delegatie was present om de award in ontvangst te nemen.

Digital Dominance Index

De uitreiking van de Digital Dominance Awards gebeurt aan de hand van de resultaten van de Digital Dominance Index. Deze methode is ontwikkeld door Dicitas Consulting in samenwerking met de Engage Group. Het is een indicator die beschrijft hoe visueel een merk is in de digitale wereld. Bedrijven moeten een competitief voordeel halen door een digitale autoriteit te zijn op specifieke digitale kanalen. Hierbij wordt de aanwezigheid van het merk op sociale media gemeten via online video, SEO, applicaties en websites.De indicator dient als benchmark om de digitale positie van merken in elke categorie te berekenen.

Jupiler werd in de categorie consumentenproducten genomineerd naast Friesland Campina en L'Oréal. Tijdens de award ceremonie vanavond werd Jupiler dan bekroond met een Digital Dominance Award.

Kroon op het werk

Dat Jupiler als winnaar uit de bus komt is geen toeval. Het merk heeft een sterke aanwezigheid op sociale media en zet daar ook heel sterk op in: "Als merk is het belangrijk om de vinger aan de pols te houden van wat leeft in de wereld van onze consumenten", zegt Arnaud Hanset, Marketing Directeur bij AB InBev. "We willen niet alleeen aanwezig zijn maar ook nog eens in interactie treden met onze fans. Het is dag in dag uit hard werken om te beantwoorden aan de nieuwe consumentenbehoeften en dat terwijl we ook als marketeers werken in veranderende omstandigheden. Net om die reden zijn we dan ook heel erg blij met deze bekroning. Het motiveert om verder te blijven inzetten op het digitale luik en hier onze leidende rol verder op te nemen".

Partnerschap Isobar

Begin deze maand kondigde AB InBev een nieuw partnerschap aan om het digitale beheer van al haar biermerken op de BeNeLux markt onder te brengen bij Isobar. "Onze ambitie is om digital een nog belangrijkere rol te laten spelen voor de verschillende merken. En onze merken de mogelijkheden te bieden om te innoveren en de consumer experience te verbeteren dankzij het gebruik van technologie. Door alle merken onder te brengen bij één agentschap kunnen we dat op een efficiënte en kwalitatieve manier doen. Isobar heeft aangetoond hier de geschikte partner voor te zijn. Bovendien is het voor ons bijzonder belangrijk dat de positionering van onze merken op de digitale media gebeurt op een verantwoorde manier. Isobar kent en respecteert nauwgezet onze richtlijnen  voor het correct toepassen van de Arnoldus code, de zelfregulering van de sector, en van onze eigen Responsible Marketing & Communication Code, om een verantwoord alcoholgebruik te faciliteren", besluit Arnaud Hanset, Marketing Directeur bij AB InBev.

Korneel WARLOP

Woordvoerder, AB InBev